Transport na szczepienie Covid-19
Chcesz się zaszczepić, ale masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień? Sprawdź, jak skorzystać z organizowanego przez gminy specjalnego transportu na szczepienia.
Gminy zorganizowały specjalny transport z domu pacjenta do punktu szczepień. Po zaszczepieniu, osoba potrzebująca zostanie odwieziona do swojego miejsca zamieszkania. Chęć skorzystania z transportu można zgłosić za pośrednictwem specjalnego numeru telefonu, który jest obsługiwany przez poszczególne gminy.
Kto może skorzystać z transportu do punktu szczepień?
Ze specjalnego transportu mogą skorzystać:
• osoby niepełnosprawne, które posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności (w stopniu znacznym o kodzie R lub N) lub odpowiednio I grupę z ww. schorzeniami;
• osoby, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast poniżej 100 tys. osób, gmin miejsko-wiejskich oraz wiejskich;
• osoby powyżej 70. roku życia, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast powyżej 100 tys. mieszkańców.
Najpierw rejestracja, później umówienie transportu – krok po kroku
Rejestrując się za pomocą infolinii:
Podczas rejestracji, poinformuj konsultanta, że chcesz skorzystać z transportu do punktu
szczepień.
1. Jeśli spełniasz kryteria, konsultant infolinii 989 przekaże Ci numer telefonu na infolinię Twojej gminy.
2. Zadzwoń na wskazany numer i poinformuj o swoim terminie i miejscu szczepienia.
3. Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
Rejestrując się przez internet:
Po zakończeniu rejestracji, wyświetli się link do spisu gmin oraz numerów infolinii gminnych.
1. Znajdź swoją gminę i zadzwoń na wskazany numer.
2. Poinformuj koordynatora gminnego o terminie i miejscu swojego szczepienia.
3. Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
Umówiłem transport, ale muszę zmienić datę - co wtedy?
Zmiana terminu na wniosek pacjenta
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
• Dokonaj zmiany terminu szczepienia. Jeśli rejestrowałeś się za pomocą strony internetowej – zrób to właśnie tam. Jeśli dokonałeś rejestracji przez infolinię 989, skontaktuj się z nią ponownie, aby ustalić nowy termin.
• Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
• Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
• Skontaktuj się z punktem szczepień i ustal nowy termin.
• Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
• Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek rejestrującego
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
• Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
• Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
• Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek gminy
Jeśli zdarzy się sytuacja, że Twoja gmina nie będzie mogła zapewnić Ci transportu w terminie Twojego szczepienia:
• Koordynator gminny skontaktuje się z punktem szczepień i ustali nowy termin Twojego szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany.
• Koordynator dokona dla Ciebie nowej rezerwacji na transport i Cię o tym poinformuje.
Numer telefonu informacyjnego gminy Katowice:
(32)521-69-00 czynny od pn-pt 7.30-15.30